Happy Queensday! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Paul Roode - WaarBenJij.nu Happy Queensday! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Paul Roode - WaarBenJij.nu

Happy Queensday!

Blijf op de hoogte en volg Paul

28 April 2013 | Australië, Melbourne

Het is alweer mijn laatste dagje in Australië. Een maand is veel te kort om genoeg te zien van een groot land als Australië, maar het was wel erg leuk. De eerste 3 weken van mijn verblijf heb ik full-time gesurft en dus niet veel meer van Australië gezien dan het strand, hostels en restaurants/bars.

Daarna ben ik doorgereisd naar Sydney, waar ik een weekje aan Manly beach heb verbleven en wederom veel gesurft heb. De laatste 2 dagen in Sydney was ik naar het centrum verhuisd, om toch nog wat van de stad te zien. Ook heb ik daar Stuart en Iris ontmoet, die hun rondreis door Australië er bijna op hadden zitten en samen hebben we ANZAC day (vergelijkbaar met Bevrijdingsdag in NLD) in de stad doorgebracht en zijn we nog een dagje naar de Blue Mountains (een National park) geweest. Erg gezellig en goed om weer een beetje Nederlands te praten.

Vervolgens door naar Melbourne, vanwaar morgen mijn vlucht naar Indonesië gaat. Melbourne is een mooie stad met veel sfeer en cultuur. Gisteren ben ik naar een Australian Football wedstrijd gegaan, dit is een soort kruising tussen voetbal en rugby en erg populair in (het zuiden van) Australië.

Al met al wel leuk om nog even wat anders van Australië te zien dan alleen het strand, maar nu is dat ook wel weer genoeg geweest, ik ben klaar om weer wat meer te gaan surfen!

Veel plezier met koning(inne)dag wat ik helaas moet missen!

  • 28 April 2013 - 15:28

    Mam:

    Good day mate! (dat zal je op Bali niet veel meer horen...)
    Weer een leuk verslag zeg, nu zal je ook dat golfsurfen wel goed beheersen neem ik aan.
    Mooie foto's van de Blue Mountains. Je ziet er goed uit, nog steeds lekker relaxed.
    Je Aussie avontuur zit er ook al weer op, langzaam aan kom je toch al steeds dichter terug naar NL... :)
    Goede reis morgen en alvast veel plezier in Bali.
    liefs, mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Actief sinds 13 Sept. 2012
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 11676

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 21 Juni 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: